Alla inlägg den 1 december 2011

Av Ingeborga Vitola - 1 december 2011 18:00

God dag! :)

Idag det var så roligt i skolan, mycket spänande. Idag sminkade vi lite varandra - lag på ansiktet foundation. Lärde oss mycket grejer om hur måste man välja rätt ton  - det beror på vilken typ du är - varm eller kall. Om du är kall så har du blåaktiga toner och om du är varm då har du gulaktiga toner. Mycket spänande.

För mig blev det en foundation som var med blåaktigt nians, och en tjej från min klass- vi arbetade tillsammans, fick lägga på min ansikte foundation med en svam som hon fick blötta ner lite annars skulle det vara för mycket foundation på min ansikte.Det gick mycket bra!

Men för mig var det lite jobbigt - fick välja för henne en foundation - hon är också kall - samma som jag - men det var lite svårt för att det fans inte så ljust foundation så hon blev ju brunare på ansiktet den hon var på andra kropsdelar!

Men annars gick det bra!

Idag vi fick också mycket fina grejer...

Här kan ni se...


Fina, eller hur?

Så vi fick pröva dom lite. Men jag tror att sen ska vi jobba mest med dom. Spänande... Vill pröva nu! :)
Nu måste jag göra lite andra grejer så vi hörs sen! :)
Hej då! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards